AI Transformation یا تحول هوش مصنوعی در حوزه علوم رایانش

گوگل و ارائه دهندگان محتوای یوتیوب باید با شکایت حریم خصوصی کودکان ایالات متحده روبرو شوند

آرم های گوگل و یوتیوب در داووس، سوئیس، 22 مه 2022 دیده می شود. رویترز/آرند ویگمان/فایل عکس

28 دسامبر (رویترز) – یک دادگاه استیناف ایالات متحده روز چهارشنبه شکایتی را احیا کرد که شرکت آلفابت (GOOGL.O) و چندین شرکت دیگر را به نقض حریم خصوصی کودکان زیر 13 سال از طریق ردیابی فعالیت YouTube آنها بدون رضایت والدین متهم کرده بود تا آنها را ارسال کند. آنها تبلیغات را هدف قرار دادند.

نهمین دادگاه استیناف حوزه ایالات متحده در سیاتل گفت که کنگره قصد ندارد با تصویب قانون فدرال حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان یا COPPA از ادعاهای حفظ حریم خصوصی مبتنی بر قوانین ایالتی جلوگیری کند.

این قانون به کمیسیون تجارت فدرال و دادستان‌های کل ایالت، اما نه به شاکیان خصوصی، این اختیار را می‌دهد که مجموعه آنلاین داده‌های شخصی کودکان زیر 13 سال را تنظیم کنند.

در این دادخواست ادعا شده بود که جمع‌آوری داده‌های Google قوانین ایالتی مشابه را نقض می‌کند و ارائه‌دهندگان محتوای YouTube مانند Hasbro Inc (HAS.O)، Mattel Inc (MAT.O)، Cartoon Network (WBD.O) و DreamWorks Animation (CMCSA.O) ) کودکان را به کانال های خود کشاند، زیرا می دانستند که آنها را ردیابی می کنند.

در ژوئیه 2021، قاضی ناحیه ایالات متحده بث لبسون فریمن در سانفرانسیسکو این شکایت را رد کرد و گفت که قانون فدرال حفظ حریم خصوصی بر ادعای شاکیان تحت قوانین کالیفرنیا، کلرادو، ایندیانا، ماساچوست، نیوجرسی و تنسی پیشی گرفته است.

اما در تصمیم روز چهارشنبه 3-0، مارگارت مک کئون، قاضی محل، گفت که عبارت قانون فدرال، این فرض را که کنگره قصد دارد شاکیان را از استناد به قوانین ایالتی که همان سوءرفتار ادعایی را هدف قرار می دهد، “بی معنی” می کند.

این پرونده به فریمن بازگردانده شد تا دلایل دیگری را بررسی کند که ممکن است گوگل و ارائه دهندگان محتوا مجبور به رد آن شوند.

وکلای Google و ارائه دهندگان محتوا بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. وکلای کودکان بلافاصله به درخواست های مشابه پاسخ ندادند.

در اکتبر 2019، گوگل موافقت کرد که 170 میلیون دلار برای تسویه اتهامات لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک مبنی بر جمع آوری غیرقانونی اطلاعات شخصی کودکان توسط یوتیوب بدون رضایت والدین بپردازد.

شاکیان پرونده سانفرانسیسکو گفتند که گوگل تا ژانویه 2020 پیروی از COPPA را آغاز نکرده است.

شکایت آنها به دنبال خسارت برای کاربران YouTube 16 ساله و کمتر از ژوئیه 2013 تا آوریل 2020 بود.

پرونده جونز و همکاران علیه Google LLC و همکاران، نهمین دادگاه تجدیدنظر ناحیه ایالات متحده، شماره 21-16281 است.

گزارش توسط جاناتان استمپل در نیویورک ویرایش توسط متیو لوئیس

استانداردهای ما: اصول اعتماد تامسون رویترز.

—————

منبع خبر:

https://www.reuters.com/technology/google-youtube-content-providers-must-face-us-childrens-privacy-lawsuit-2022-12-28/