AI Transformation یا تحول هوش مصنوعی در حوزه علوم رایانش

ولوژ، یکی از بنیانگذاران یاندکس روسیه، پیام خداحافظی با کارکنان ارسال می کند

Arkady Volozh، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی گروه شرکت های Yandex، در جلسه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF)، روسیه در 7 ژوئن 2019 شرکت می کند. رویترز/ماکسیم شمتوف/عکس فایل

مسکو، 30 دسامبر (رویترز) – Arkady Volozh، یکی از بنیانگذاران غول اینترنتی روسی Yandex (YNDX.O)، در پیامی داخلی با کارکنان در روز جمعه پیش از تجدید ساختار شرکت که می تواند مالکیت بسیاری از شرکت های شرکت را مشاهده کند، خداحافظی کرد. خدمات اصلی دست به دست می شود.

ولوژ پس از اینکه اتحادیه اروپا او را در لیست تحریم‌های خود علیه اشخاص و نهادهای روسی در ماه ژوئن قرار داد، از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کرد و هیئت مدیره را ترک کرد. ولوژ تصمیم اتحادیه اروپا را “اشتباه” خواند.

یاندکس که اغلب از آن به عنوان “گوگل روسیه” یاد می شود، به دنبال یافتن تعادلی بین سرمایه گذاران غربی خود از یک سو و کرملین از سوی دیگر بوده است. یک منبع نزدیک به Yandex گفت، این شرکت فید اخبار و صفحه اصلی خود را امسال به رقیب تحت کنترل دولتی VK فروخت، تا حدی برای تلاش و سیاست زدایی از تجارت خود.

ولوژ در این پیام که توسط رویترز دیده شده است، گفت: «همانطور که می‌دانید، مدتی است که واقعاً در تجارت روسیه یاندکس شرکت نکرده‌ام، اما امسال مجبور شدم به طور کامل از این شرکت کناره گیری کنم.

او گفت: “با همه چیزهایی که در چند ماه گذشته اتفاق افتاده است، متوجه شدم که هرگز خداحافظی نکردم. سال نو فرصت مناسبی برای رفع آن است.”

او گفت: “Yandex پروژه یک عمر برای من بود و نه تنها برای من.” با تشکر از همه کسانی که به ساخت بهترین شرکت فناوری در کشور کمک کردند.»

Yandex از اظهار نظر خودداری کرد.

شرکت هلدینگ یاندکس که در هلند ثبت شده است، ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد مالکیت و کنترل بیشتر گروه یاندکس، از جمله کسب‌وکارهای درآمدزای اصلی آن را واگذار کند، اقدامی که می‌تواند به افزایش نفوذ کرملین بر برخی از خدمات اینترنتی اصلی روسیه منجر شود.

الکسی کودرین، متحد قدیمی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به عنوان مشاور توسعه شرکتی به این شرکت پیوسته است.

سپس بخش‌های بین‌المللی فناوری‌های خودران Yandex رایانش ابری، برچسب‌گذاری داده‌ها و edtech به‌طور مستقل از روسیه توسعه خواهند یافت.

ولوژ گفت: “امیدوارم بتوانم به چهار استارت آپ بین المللی که ممکن است در آینده مستقل از Yandex توسعه یابند، مشاوره بدهم.”

باشد که سال آینده برای همه صلح بیاورد.

گزارش توسط الکساندر مارو; گزارش اضافی توسط فلیکس لایت. ویرایش توسط کوین لیفی و املیا سیتول ماتاریس

استانداردهای ما: اصول اعتماد تامسون رویترز.

—————

منبع خبر:

https://www.reuters.com/technology/russias-yandex-co-founder-volozh-pens-farewell-message-staff-2022-12-30/