AI Transformation یا تحول هوش مصنوعی در حوزه علوم رایانش

مشتریان FTX از دادگاه ورشکستگی می خواهند که نام آنها را مخفی نگه دارد

29 دسامبر (رویترز) – گروهی از مشتریان FTX از خارج از ایالات متحده از یک قاضی ورشکستگی ایالات متحده خواسته اند که نام آنها را در جریان پرونده ورشکستگی صرافی ارزهای دیجیتال مخفی نگه دارد و گفته اند که افشای هویت آنها می تواند آنها را در معرض سرقت هویت و سایر کلاهبرداری ها قرار دهد.

شرکت‌های ورشکسته معمولاً اسامی و میزان بدهی‌های طلبکاران خود، از جمله مشتریان فردی را افشا می‌کنند.

اما در تشکیل پرونده اواخر چهارشنبه شب در دادگاه، گروهی از مشتریان FTX غیرآمریکایی که می‌گویند ۱.۹ میلیارد دلار بدهکار هستند، به قاضی ورشکستگی ایالات متحده، جان دورسی گفتند که این پرونده متفاوت است.

آنها همچنین هشدار دادند که افشا می‌تواند تلاش‌های FTX برای فروش بخش‌هایی از کسب‌وکارش را تضعیف کند، کاری که می‌خواهد انجام دهد تا پول بیشتری در اختیار طلبکاران قرار دهد.

این گروه نوشت: دارندگان ارزهای دیجیتال به ویژه در معرض کلاهبرداری و سرقت هستند زیرا ردیابی ارزهای دیجیتال دشوار است و تدابیر امنیتی کمتری برای محافظت از دارایی‌ها وجود دارد.

FTX که زمانی توسط Sam Bankman-Fried رهبری می شد نیز به دنبال استثنایی است که نام مشتریان خود را مخفی نگه دارد.

این درخواست توسط ناظر ورشکستگی وزارت دادگستری ایالات متحده و همچنین رسانه های مختلف از جمله نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال با مخالفت روبرو شده است.

حفظ حریم خصوصی مشتری در سایر ورشکستگی‌های مرتبط با رمزنگاری موضوعی بوده است.

برای مثال، در ماه اکتبر، قاضی ناظر بر ورشکستگی شبکه سلسیوس حکم داد که نام مشتریان باید فاش شود، اما آدرس و آدرس ایمیل آنها می تواند مخفی بماند.

دو سال پیش، دورسی اجازه داد لیست مشتریان وام دهنده کریپتو کرید مخفی بماند تا توانایی کرید برای «بازاریابی و فروش آن فهرست» به عنوان بخشی از فروش احتمالی شرکت حفظ شود.

دورسی در جلسه استماع 11 ژانویه در ویلمینگتون، دلاور، استدلال‌هایی درباره حریم خصوصی مشتری خواهد شنید. او از کمیته ای که نماینده همه طلبکاران FTX است خواسته است که در این مورد نظر دهند.

وکلای کمیته رسمی اعتباردهندگان FTX بلافاصله به درخواست اظهارنظر در روز پنجشنبه پاسخ ندادند.

گزارش دیتریش کنات; ویرایش توسط دیوید گرگوریو

استانداردهای ما: اصول اعتماد تامسون رویترز.

—————

منبع خبر:

https://www.reuters.com/legal/ftx-customers-ask-bankruptcy-court-keep-their-names-secret-2022-12-29/