AI Transformation یا تحول هوش مصنوعی در حوزه علوم رایانش

تنظیم کننده لهستان، T-Mobile را به تبلیغات گمراه کننده متهم کرد

آرم T-Mobile روی درب فروشگاهی در منهتن، نیویورک، ایالات متحده، 30 آوریل 2018 دیده می شود. رویترز/ شانون استیپلتون/عکس فایل

ورشو، 2 ژانویه (رویترز) – رگولاتور لهستانی UOKiK واحد لهستانی T-Mobile را به تبلیغات گمراه کننده در رابطه با ارائه رایگان داده تلفن همراه متهم کرده است و این شرکت احتمالاً با جریمه 10 درصد از درآمد سالانه روبرو خواهد شد.

UOKiK روز دوشنبه گفت که شعار T-Mobile Polska “1200 گیگابایت رایگان برای یک سال” گمراه کننده است زیرا بسته های اینترنت 100 گیگابایتی هر ماه، حداکثر برای 12 ماه، تا زمانی که مصرف کننده پیشنهاد را به صورت دوره ای با هزینه ای 12 ماهه تمدید کند، گمراه کننده است. حداقل 35 زلوتی (7.99 دلار).

توماس کرستنی، رئیس UOKiK در بیانیه ای گفت: «پس از خواندن آگهی، مصرف کننده باید یک ایده کلی، اما واقع بینانه از پیشنهاد ارائه شده داشته باشد.

“شعار تبلیغاتی T-Mobile ممکن است دریافت یک بسته دیتای یکباره 1200 گیگابایتی را نشان دهد و نه یک دوجین بسته کوچکتر، مشروط بر اینکه هزینه به صورت دوره ای پرداخت شود.”

T-Mobile Polska گفت که این تبلیغ با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شد و ساخت آن برای پیشنهادات پرداختی معمولی بود.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: «با این وجود، اگر به نظر UOKiK، ارتباطات موجود در این پیشنهاد به اندازه کافی شفاف نبود، ما آماده ایم آن را بهبود بخشیم تا رضایت هرچه بیشتر مشتریان را تضمین کنیم.»

“در روزهای آینده، ما مطالب مربوط به تبلیغ پیشنهاد را در اختیار UOKiK قرار خواهیم داد و با این دفتر همکاری خواهیم کرد تا ارتباطات پیشنهادی را به دفتری که شکی در مورد شرایط آن باقی نگذاشته باشد، بهبود بخشیم.”

(1 دلار = 4.3822 زلوتی)

گزارش توسط آلن چارلیش، مارک استرزلکی و آنا ولودارچاک-سمچوک؛ ویرایش توسط کرستن دونوان و لوئیز هیونز

استانداردهای ما: اصول اعتماد تامسون رویترز.

—————

منبع خبر:

https://www.reuters.com/business/media-telecom/polish-regulator-accuses-t-mobile-misleading-advertising-2023-01-02/