AI Transformation یا تحول هوش مصنوعی در حوزه علوم رایانش

انحصاری: تسلا پس از ماسک، مدیر ارشد اجرایی چین می شود

3 ژانویه (رویترز) – بر اساس یک پست داخلی خطوط گزارش، تام ژو، رئیس شرکت تسلا (TSLA.O) در چین ارتقا یافت تا نظارت مستقیم بر کارخانه‌های مونتاژ این خودروساز الکتریکی در ایالات متحده و همچنین عملیات فروش در آمریکای شمالی و اروپا را به عهده بگیرد. بررسی شده توسط رویترز

پست تسلا نشان داد که عنوان معاون ژو در چین بزرگ تغییر نکرده است و او همچنین مسئولیت خود را به عنوان ارشدترین مدیر اجرایی تسلا برای فروش در بقیه آسیا از روز سه شنبه حفظ کرده است.

این حرکت، ژو را پس از ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، با نظارت مستقیم بر تحویل در تمام بازارهای اصلی و عملیات مراکز اصلی تولید تسلا، به بالاترین مقام مدیر اجرایی تسلا تبدیل می‌کند.

خطوط گزارش برای زو طراحی و توسعه خودروی تسلا را – هر دو حوزه ای که ماسک به شدت در آن نقش داشته است – جدا نگه می دارد و در عین حال یک معاون ظاهری برای ماسک در مورد چالش های کوتاه مدت تر مدیریت فروش و تولید جهانی ایجاد می کند.

تسلا بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

رویترز نمودار سازمانی را که به صورت داخلی توسط تسلا ارسال شده بود بررسی کرد و با دو نفری که آن را دیده بودند، تغییر را تأیید کرد. آنها خواستند نامشان فاش نشود زیرا مجاز به گفتگو در این مورد نیستند.

ژو و گروهی از گزارش‌هایش در اواخر سال گذشته توسط تسلا برای رفع مشکلات تولید در ایالات متحده ارائه شد و این انتظار را در بین همکارانش ایجاد کرد که در آن زمان او را برای نقش بزرگ‌تری آماده می‌کردند.

انتصاب ژو به یک نقش جهانی در زمانی اتفاق می‌افتد که ماسک با خرید توییتر حواسش پرت شده است و تحلیلگران و سرمایه‌گذاران تسلا خواستار اقدامی شده‌اند که میز اجرایی ارشد را عمیق‌تر کرده و به او اجازه می‌دهد روی تسلا تمرکز کند.

در دوره ژو، کارخانه تسلا در شانگهای به شدت از قرنطینه های ناشی از کووید در چین بازگشت.

بر اساس داده های گردآوری شده توسط Refinitiv، تسلا روز دوشنبه اعلام کرد که در سه ماهه چهارم 405278 دستگاه خودرو تحویل داده است که کمتر از برآوردهای وال استریت است.

این شرکت در مدت مشابه سال قبل 308600 دستگاه خودرو تحویل داده بود.

مدیران تسلا که به ژو گزارش می دهند عبارتند از: جیسون شاوان، مدیر ساخت کارخانه گیگافکتوری در تگزاس؛ Hrushikesh Sagar، مدیر ارشد تولید در کارخانه Fremont تسلا؛ جو وارد، معاون رئیس جمهور در اروپا، خاورمیانه و آفریقا؛ و تروی جونز، معاون فروش و خدمات آمریکای شمالی، طبق اطلاعیه تسلا در مورد خطوط گزارش بررسی شده توسط رویترز.

این اطلاعیه نشان داد که مدیران کشور تسلا در چین، ژاپن، استرالیا و نیوزلند به گزارش خود به ژو ادامه دادند.

زو گزارش مستقیمی در کارخانه تسلا در برلین ندارد، اما یک فرد مطلع از این موضوع گفت که مسئولیت آن عملیات به همراه خط گزارش Ward مستقر در آمستردام خواهد بود. نمی‌توان فوراً برای اظهار نظر با بخش تماس گرفت.

زو که در چین متولد شد اما اکنون دارای پاسپورت نیوزیلندی است، در سال 2014 به تسلا پیوست. پیش از آن او مدیر پروژه شرکتی بود که توسط همکلاسی های MBA خود در دانشگاه دوک تأسیس شده بود و به پیمانکاران چینی که در پروژه های زیرساختی در آفریقا کار می کردند، مشاوره می داد.

افرادی که با او کار می کنند می گویند، در طول قرنطینه دو ماهه شانگهای برای کووید، ژو جزو اولین دسته از کارمندانی بود که در کارخانه می خوابیدند و به دنبال ادامه کار بودند.

ژو، مدیری بی سر و صدا که از ژاکت های پشمی با مارک تسلا استفاده می کند و در آپارتمانی با یارانه دولتی زندگی می کند که 10 دقیقه با ماشین از کارخانه گیگا فاکتوری شانگهای فاصله دارد. هنوز مشخص نیست که آیا او پس از ارتقاء خود حرکت خواهد کرد یا خیر.

او مسئولیت مراکز اصلی تولید تسلا را در زمانی برعهده می گیرد که این شرکت در حال آماده سازی راه اندازی Cybertruck و نسخه اصلاح شده سدان مدل 3 خود است. تسلا همچنین گفته است که در حال توسعه یک خودروی الکتریکی ارزان‌تر است اما جزئیاتی در مورد این طرح ارائه نکرده است.

هنگامی که تسلا ماه گذشته تصویری را در توییتر به مناسبت جشن گرفتن کارخانه آستین، تگزاس که به نقطه عطف تولید مدل Y خود رسید، منتشر کرد، زو در میان صدها کارگری بود که در کف کارخانه لبخند می زدند.

آلن وانگ، که در ماه ژوئیه به سمت معاون رئیس‌جمهور مسئول فروش در چین ارتقاء یافت، با تغییر ماه گذشته توسط شرکت، به‌عنوان نماینده قانونی برای عملیات در اوراق ثبت ثبت‌شده به تنظیم‌کننده‌های چینی معرفی شد.

جیمز مرداک، عضو هیئت مدیره تسلا، در ماه نوامبر گفت که این شرکت اخیراً جانشین بالقوه ماسک را بدون نام بردن از آن شخص شناسایی کرده است. مرداک به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

Elecktrek قبلا گزارش داده بود که زو مسئولیت فروش، تحویل و خدمات ایالات متحده را بر عهده خواهد گرفت.

گزارش توسط ژانگ یان در شانگهای و هیونجو جین در سئول. نوشته کوین کرولیکی؛ ویرایش توسط استیون کوتس

استانداردهای ما: اصول اعتماد تامسون رویترز.

—————

منبع خبر:

https://www.reuters.com/technology/tesla-china-boss-zhu-promoted-global-role-company-posting-2023-01-03/