AI Transformation یا تحول هوش مصنوعی در حوزه علوم رایانش

اتحادیه اروپا از راهنمایی های ایالات متحده در مورد اعتبارات مالیاتی خودروهای الکتریکی استقبال می کند

بروکسل، 29 دسامبر (رویترز) – کمیسیون اروپا روز پنجشنبه از راهنمایی های ایالات متحده به این معنی که شرکت های اتحادیه اروپا می توانند تا حدی از قانون کاهش تورم ایالات متحده سود ببرند، استقبال کرد، اما گفت که بهبودهای بیشتری لازم است.

قانون یارانه سبز 430 میلیارد دلاری که برای خرید خودروهای الکتریکی (EV) و سایر محصولات سبز تولید آمریکا اعتبارات مالیاتی اعطا می کند، این نگرانی را ایجاد کرده است که می تواند ایالات متحده را به زیان کشورهای اروپایی به یک رهبر جهانی در بازار خودروهای الکتریکی تبدیل کند.

کمیسیون که سیاست تجاری 27 کشور اتحادیه اروپا را هماهنگ می کند، گفت: دستورالعمل ایالات متحده که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می دهد که تولیدکنندگان اتحادیه اروپا می توانند از اعتبارات مالیاتی برای فروش به اپراتورهای تجاری بهره مند شوند، اما خودروهای آنها در صورت فروش واجد شرایط دریافت چنین اعتباراتی نخواهند بود. به مصرف کنندگان خصوصی

این طرح از اول ژانویه آغاز خواهد شد.

کمیسیون اعلام کرد اعتبار خودروی تجاری پاک واجد شرایط برای شرکت‌های اتحادیه اروپا بدون نیاز به تغییر در مدل‌های تجاری ایجاد شده یا پیش‌بینی‌شده تولیدکنندگان اتحادیه اروپا در دسترس خواهد بود.

راهنما می گوید یک وسیله نقلیه تجاری تمیز “توسط یک سازنده واجد شرایط ساخته شده است”.

با این حال، برای اعتبار خودروی پاک جدید برای مصرف کنندگان، خودرو باید مونتاژ نهایی را در آمریکای شمالی داشته باشد.

کمیسیون گفت که این طرح با مقرراتی که علیه وسایل نقلیه تمیز و ورودی های تولید شده در اتحادیه اروپا تبعیض قائل می شود و قوانین بین المللی را نقض می کند، همچنان نگران کننده است. با تضعیف رقابت، خطر افزایش قیمت ها را نیز به همراه داشت.

کمیسیون گفت که کارگروه مشترکی که برای بحث در مورد این موضوع تشکیل شده است، به جستجوی راه‌حل‌هایی برای نگرانی‌های اتحادیه اروپا، مانند برخورد با اتحادیه اروپا به همان روشی که همه شرکای آمریکا در توافقنامه تجارت آزاد دارند، ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: «ما از اعلام امروز آمریکا مبنی بر اینکه زمان بیشتری برای کار بر روی دستورالعمل‌های برجسته صرف می‌شود، استقبال می‌کنیم و به آن اجازه می‌دهد به طور رضایت‌بخشی به این مسائل رسیدگی کند».

گزارش توسط Philip Blenkinsop; ویرایش توسط بردلی پرت

استانداردهای ما: اصول اعتماد تامسون رویترز.

—————

منبع خبر:

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/eu-gives-guarded-welcome-us-guidance-ev-tax-credits-2022-12-29/